dinsdag 26 februari 2013

Dubbele moraal 15


Jezus voer op ten hemel!
 
De Heiland moest zwaar voor mijn zonden boeten
Toen steeg Hij naar de hemel op, Gods Zoon
Het laatste zag men Zijn doorboorde voeten
Dus bid en dank en zeg je weesgegroeten
We zullen allen dankbaar knielen moeten:
Hij waste onze zonden weer brandschoon

Jezus zit in de hel

'Eén misstap! Moet Ik daar zo zwaar voor boeten?
Ik ben verdomme wél Zijn Eigen Zoon!
De Hel! Ik kom dus nooit op vrije voeten
Al bid Ik honderdduizend weesgegroeten!
Waarom die regels zo dogmatisch moeten?
Zelf is Hij nou ook niet bepaald brandschoon'
 
Matth. 5:22 (Jezus tot zijn discipelen): Wie "Dwaas!" zegt zal voor het vuur van de Gehenna* komen te staan.'
Matth. 23:17 (Jezus tot de farizeeën): 'Dwaas zijn jullie en blind.' 
 
* Nieuwe-bijbelvertalingwoord voor 'hel'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten