vrijdag 1 februari 2013

Feest 23


                         Abraham zien

                    Nou, ik zag Abraham maar dat viel tegen
 
                    Die moet je zien! zei men, een acrobaat!
                    Hij oogt bestorven en ietwat belegen
                    En is ook wel tot ijdelheid genegen
                   -Dat bleek wel bij de laatste lintjesregen-
                    En ook is hij pedant en obstinaat
                    Waar echter één ding tegenoverstaat:
                    Hij kent de wet en weet de kronkelwegen
 
                    Nou, ik zag Abraham maar dat viel tegen
 
                    Juridisch had hij wel een mondvoorraad
                    Hij kruiste met de wet bekwaam de degen
                    Maar hij beschimpte steeds de magistraat
                    En daarom heb ik vijftig jaar gekregen
                    Dus zie ik nu een nieuwe advocaat
 
                    Eerst zag ik Abraham maar dat viel tegen

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten