dinsdag 12 maart 2013

Dubbele moraal 28


Niet liegen
 
Ik kniel vroom neer, ik wil Hem graag vereren
Het maakt niet uit dat ik mijn knieën kneus
Er valt een hoop van onze God te leren
Zo is het strafbaar leugens aan te smeren
Dat schijnt de Here zwaar te irriteren
Denk aan de hel! Dus neem dat serieus!
 
Openb. 21:8: '…voor allen die de leugen hebben gediend: hun deel is de vuurpoel met brandende zwavel, dat is de tweede dood.'

Ik ben niet roomser dan de paus

'Ik vind het soms wel heerlijk, dat vereren
Al is het dikwijls maar zo'n EO-kneus
Ik wil ze met plezier een lesje leren
Maar niet te lang: al snel ga Ik Hem smeren
Omdat ze me al gauw gaan irriteren:
Ik neem Mezelf toch óók niet serieus?'
 
1 Sam. 16:1,2: 'De HEER vroeg aan Samuël: 'Hoe lang blijf je nog treuren om Saul, die ik als koning van Israël verworpen heb? Kom, vul je hoorn met olie en ga voor mij naar Isaï in Betlehem, want een van zijn zonen heb ik als koning uitgekozen.' 'Hoe kan ik dat nu doen?' wierp Samuël tegen. 'Saul zal me vermoorden als hij het hoort.'
 De HEER antwoordde: 'Neem een jonge koe mee en zeg dat je bent gekomen om de HEER een offer te brengen.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten