vrijdag 8 maart 2013

Dubbele moraal 25


Vroeg uit de veren
 
'Ik ga eruit. Ik kan niet langer wachten
Mijn hart bonkt ongeduldig in mijn borst
Die rustkuur bracht me weer geheel op krachten
Ik ben het zat onthouding te betrachten
Ik lig gewoon naar alcohol te smachten
Ik hunker naar een beaujolais! Mij dorst!'
 
Matth. 12:40: 'Want zoals Jona drie dagen en drie nachten in de buik van een grote vis zat, zo zal de Mensenzoon drie dagen en drie nachten in het binnenste van de aarde verblijven.'
Marc.15:25,42, 16:1, 16:9: 'Het was in het derde uur na zonsondergang dat ze hem kruisigden… dat wil zeggen de dag voor sabbat….Toen de sabbat voorbij was.. op de eerste dag van de week, gingen ze heel vroeg in de ochtend naar het graf…Toen hij vroeg op de eerste dag van de week uit de dood was opgestaan.' (na twee dagen dus)
 
Waar wachten we eigenlijk op?
 
'Waarom we in die graven moeten wachten?
Ik klop nog maar wat pieren van mijn borst
Er werken hier mysterieuze krachten
We moeten blijkbaar nog geduld betrachten
Wat is het punt ons hier te laten smachten?
We liggen hier te sterven van de dorst!'
 
Matth. 27:50-54: 'Nog eens schreeuwde Jezus het uit, toen gaf hij de geest. Op dat moment scheurde in de tempel het voorhangsel van boven tot onder in tweeën, en de aarde beefde en de rotsen spleten. De graven werden geopend en de lichamen van veel gestorven heiligen werden tot leven gewekt; na Jezus' opstanding kwamen ze uit de graven, gingen de heilige stad binnen en maakten zich bekend aan een groot aantal mensen.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten