donderdag 24 januari 2013

Feest 15


                          Saga Dawa (Boeddha's verjaardag mei/juni)
 
                    Boeddhisme brengt niet echt het hoogst geluk
 
                    Het is vandaag een feestdag in het klooster
                    Met al die mantra's nog een hele ruk
                    Mijn molen draai ik constant aan één stuk
                    Terwijl ik sterke weerzin onderdruk
                    Als ik mijn feestmaalgerstekorrels rooster
                    En thee met boter is ook geen vertrooster
                    Ook doet mijn rug me zeer door dat gebuk
 
                    Boeddhisme brengt niet echt het hoogst geluk
 
                    Waarom ben ik bezweken voor die poster!
                    Die heilsleer is een waardeloze drug
                    Rondom mijn kille cel loeit een noordooster
                    Dit is nog erger dan een slavenjuk
                    Ik snak naar ham-kaastosti's uit een toaster!
 
                    Boeddhisme brengt niet echt het hoogst geluk

(schilderij Ellen Eibeldis) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten