donderdag 31 januari 2013

Feest 22


                    Oud en Nieuw
 
                    Ik heb mij voor dit jaar niets voorgenomen
 
                   'Ik snuif slechts coke, dus weg met de sigaar'
                   'Ik ga alleen nog om met hoge omen'
                   'Ik spreek geen kwaad van mede-leptosomen'
                   'Ik kap dit jaar alleen nog reuzebomen'
                   'Ik eet voortaan wat minder kaviaar'
                   'Ik kom niet meer vòòr mijn maîtresse klaar' 
                   'Ik laat het niet meer rollen, enkel stromen'
 
                    Ik heb mij voor dit jaar niets voorgenomen
 
                    Die vrome wensen hebben een bezwaar:
                    Er is nog nooit iets van terecht gekomen
                    Het blijkt  meestal niets dan een loos gebaar
                    Ik zal mij dienaangaande in gaan tomen
                    En neem mij dus niets voor bij 't nieuwe jaar:
 
                    Dat heb ik mij dit jaar dus voorgenomen 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten