maandag 14 januari 2013

Feest 5

 

                    Suikerfeest (1ste dag van de 10de maand
                    van de  islamitische kalender) 

                    Befpaar me alfjeblieft het fuikerfeeft!
                    Ik wou me fowiefo al aan gaan paffen
                    Alf Turk ben ik allang vereuropeeft
                    Een ander voelt fich hier miffchien mifplafed
                    Of if voor fijn inburgering gefjeefd
                    En wordt fpontaan verfocht om op te kraffen
                    Ik ben hier thuif en hoef niet te verkaffen
                    Ik ben veel meer voor mijn cultuur bevreefd  
 
                    Befpaar me alfjeblieft het fuikerfeeft!
 
                    Die foete fooi die laat me fteedf grimaffen
                    Voor mij geen foete fnoep of fuikerbeeft
                    Ik heb ftilaan geen kief meer in mijn kaffen
                    Eén reft me nog, vol gaatjef en verweefd 
                    Want tegen fuiker if geen kruid gewaffen
 
                    Befpaar me alfjeblieft het fuikerfeeft!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten