vrijdag 11 januari 2013

Feest 2


                     Loofhuttenfeest (15de van de maand Tisjrie, joodse kalender) 

                    Wat is het in dit land een takkenzooi! 

                    Je moet dit droge land constant besproeien
                    En onze buren zijn van laag allooi
                    Steeds ruzie en gedram en steeds geklooi
                    Hoe enthousiast ik ook met kogels strooi
                    En hoeveel liters bloed ik ook doe vloeien
                    Nee, tussen ons zal nooit een vriendschap bloeien                   
                    Het is één wilde woeste apenkooi

                    Wat is het in dit land een takkenzooi!

                    Waarom moest God Zich zo met ons bemoeien?
                    Waarom door die woestijn in een konvooi?          
                    Waarom daar dorstig onze voeten schroeien:               
                    Egypte was toch vruchtbaar en heel mooi?
                    Ik ga mijn tijd niet met dit feest verknoeien

                    Ik heb het land aan heel die takkenzooi! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten