woensdag 16 januari 2013

Feest 7


                                      Verjaardagsfeest (17-1-’51)
 
                          Eén, zeven, één en vijf en nog een één
 
                    Een versvorm komt niet uit de hemel vallen
                    Dat heeft hij met een diepzeevis gemeen
                    Wel, feest en datum horen vaak bijeen
                    En data, en daar kun je niet omheen
                    Die vallen altijd samen met getallen
                   'Waarom díe datum juist?' zo hoor ik brallen
                    Waaraan ik deze versvorm dus ontleen?
 
                    Eén, zeven, één en vijf en nog een één
 
                    De uitleg zal misschien uw dag vergallen
                    Maar ook zal het, zo zeg ik maar meteen
                    Uw wereldbeeld verbreden, niet versmallen
                    Het is de dag dat ik voor 't eerst verscheen
                    Ik wil het van de daken laten schallen:
 
                   'Eén, zeven, één en vijf en nog een één!'      

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten