dinsdag 29 januari 2013

Feest 20


                    Leidens ontzet 4 oktober
 
                    ‘Ik lust geen vis en bovenal geen haring
 
                    O gadverdamme, vis; ik vind het vies!
                    Dat stinken na een korte tijd bewaring!
                    Dat blote, door ontbreken van beharing!
                    Ik doe hier een publieke openbaring
                    Al leidt het ook tot zwaar gezichtsverlies
                    De haring is dus niet wat ik verkies
                    Geef mij maar een muziekstuk of een paring
 
                    Ik lust geen vis en bovenal geen haring
 
                    Als burgervader zeg ik het concies:
                    Ik open dingen, ga naar een verjaring
                    En heb niets tegen feest of braderies
                    Maar dit is een te zware taakverzwaring
                    Ik stuur als plaatsvervanger een commies:
 
                    Ik lust geen vis en bovenal geen haring!’      

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten