dinsdag 19 februari 2013

Dubbele moraal 8


Jezus en de rover aan het kruis
 
'Laat Mij jou nu iets prachtigs gaan voorspellen
Het is niet niks wat ik je nu vertel:
Jij mag Me naar de hemel vergezellen
En God zal die dan voor jou openstellen
Fijn dat ik dat nog even mag vertellen:
Jou wacht het paradijs en niet de hel!'
 
Lucas 23:42,43: En hij zei: 'Jezus denk aan mij wanneer u in uw koninkrijk komt.'
Jezus antwoordde: 'Ik verzeker je: nog vandaag zul je met mij in het paradijs zijn.'
 
De rover aan het kruis
 
'Nou, ik laat me dus nooit meer iets voorspellen
Profeten zijn bij mij niet meer in tel!
Ik mocht die praatjesmaker vergezellen
Ik wou me daarvoor best wel openstellen
- Die kruisdood kon ik toch niet navertellen -
Nou zit ik mooi voor eeuwig in de hel!'
 
Apostolische geloofsbelijdenis: 'die is gestorven en begraven, nedergedaald ter helle en ten derde dage wederom opgestaan uit de doden.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten