vrijdag 8 februari 2013

Feest 30 (slot)


 

                          Sint Juttemis
 
                    Wanneer is het nou eens Sint Juttemis?
 
                    Het was een verkoop van betekenis
                    Mijn vrienden lopen mij nu op te fokken
                    Straks zit je, zeggen zij, vast met de brokken
                    Maar daarvoor ben ik niet teruggeschrokken
                    Daar ik mij van oprechtheid vergewis
                    Alvorens ik definitief beslis
                    Al duurt het toch wel lang voordat ze dokken
 
                    Wanneer is het nou eens Sint Juttemis?
 
                    Ze zeiden dat belofte heilig is
                    Dat heeft me ook over de streep getrokken
                    Omdat ik mij in mensen niet vergis
                    Ze zullen met Sint Juttemis wel schokken
                    Maar voortaan vraag ik boter bij de vis
 
                    Wanneer is het nou eens Sint Juttemis?   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten