maandag 4 februari 2013

Feest 26


                         Carnaval
 
                    Ik hamster maar weer voedsel voor drie dagen
 
                    De wereld is weer eens een jammerdal
                    Men heeft een rode zakdoek omgeslagen
                    Je ziet alom de zeden weer vervagen:
                    Ik haat de leuke opgetuigde wagen
                    En heel die opgeklopte zwijnenstal
                    De buuttereedners haat ik bovenal
                    En ook de boerenkielen die ze dragen
 
                    Ik hamster maar weer voedsel voor drie dagen
 
                    Die missie-drang, dat Rooms bazuingeschal!
                    Ik hou ook religieuze drinkgelagen
                    Maar binnenshuis en zonder dat gelal
                    Ik doe mijn best om Bacchus te behagen
                    Maar zonder dat ik mensen lastigval 
 
                    Ik hamster maar weer voedsel voor drie dagen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten