donderdag 28 februari 2013

Dubbele moraal 17


De HEER is zachtmoedig en goedertieren
 
De HEER is echt een schat! Om op te vreten!
Een doddeltje, een zacht en aaibaar lam
Door sommigen wordt Hij voor nicht versleten
Omdat Hij nooit met deuren heeft gesmeten
En door Zijn hoge, opgewonden kreten
Wanneer Hem eens iets prettigs overkwam
 
Jak. 5:11: 'De Heer is immers liefdevol en barmhartig.'
Ps.30:6: 'Zijn woede duurt een oogwenk.'
 
Onbegrepen
 
'Het is toch om je constant op te vreten!
Ik slachtte zelfs mijn zoon af als een lam!
Voor niks heb Ik dus al die tijd versleten
Hoe vaak Ik niet met bliksems heb gesmeten
Gebulderd heb; gedreigd heb; uitgekreten
En nooit bleek dat de boodschap overkwam!'
 
Jer. 13:13,14: 'Dit zegt de HEER: ik zal de hele bevolking van dit land, Davids troonopvolgers, de priesters, de profeten en de inwoners van Jeruzalem volgieten tot ze dronken zijn. En dan sla ik hen tegen elkaar aan stukken, zowel vaders en kinderen - spreekt de HEER. Ik zal hen niet sparen, ik zal onverbiddelijk zijn, geen medelijden hebben, maar hen vernietigen.'
Jer. 17:4: 'Mijn toorn slaat uit als een vuur en zal altijd blijven woeden.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten